کیک عسل با چای تی بگ نامبروان احمد

امیدواریم رسپی قبلی کیک ارل گری با لیمو و بلک بری رو امتحان کرده باشید و اگه این طور نیست و به‌هر دلیلی مثل عدم دسترسی به بلک بری یا شاتوت منتظر یه رسپی فوق خوشمزه و ساده هستید باید بگیم که توی آدرس درستی قرار دارید! این رسپی، دستور پخت یه کیک خیلی خوشمزه‌ هست که تو ترکیبش از چای تی بگ نامبروان احمد استفاده شده و با کرم کره‌ای عسل پوشیده‌ می‌شه . اگه می‌خواید یه گشت‌و‌گذار حسابی روی ابرها داشته باشید، پیشنهاد ما اینه این کیک رو با یه فنجون چای سیاه سیلان یا معطر مخصوص احمد میل کنید و نظرتون رو برای ما بفرستید.

چای نامبروان انگلیسی و کیک عسل

English Tea No.1 & Honey Cake

سختی

متوسط

زمان تهیه

۱ ساعت

ترکیب

چای نامبروان انگلیسی

ویژگی‌ چای به‌کار رفته در ترکیب این کیک:

چای تی بگ نامبروان احمد

چای نامبروان احمد یه چای سیاه نشاط‌آور و لطیف هست که به طرز ظریفی با عطر برگاموت (ترنج) ترکیب شده، این ترکیب یه چای خوش‌طعم و در عین‌حال متعادله و برای کسانی‌ که در لحظه می تونند از حس خوب زندگی لذت‌ ببرند، یه انتخاب فوق العاده هست.

مواد لازم

 

این مواد برای تهیه یه کیک و یا 18 کاپ‌کیک مناسبه.

( مواد لازم برای تهیه کیک)
۲۳۵ میلی لیتر شیر
محتویات ۳ عدد چای تی بگ نامبروان احمد
۵۵ گرم کره که به دمای اتاق رسیده باشه
۲۲۵ گرم شکر دانه‌ریز
۲عدد تخم مرغ بزرگ
۶۰ میلی لیتر روغن مایع
۱ قاشق چای‌خوری وانیل
۱۷۵ گرم آرد ساده
۱و نیم قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر
نصف قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین
نصف قاشق چای‌خوری نمک
(برای تهیه کرم‌کره‌ای)
۱۱۰ گرم کره که به دمای اتاق رسیده باشه برای تهیه کرم کره ای
۳ قاشق غذاخوری عسل برای تهیه کرم کره ای
۲۵۰ گرم خاک قند برای تهیه کرم کره ای
کمی نمک و ۱۰سی سی شیر درصورت نیاز

دستور پخت کیک

1- فر رو با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتی‌گراد) گرم و آماده کنید. قالب کیک‌تون رو چرب کنید.

2- شیر رو تا نزدیک‌ نقطه جوش حرارت بدید .چای‌تی بگ نامبروان احمد رو باز کنید و محتویات داخل این چای را به شیر اضافه کنید، بعد از اضافه کردن چای کمی اجازه بدین تا شیر خنک بشه.

3- توی یک کاسه بزرگ، کره و شکر را باهم هم بزنید تا حالت کرمی به خودش بگیره . تخم‌مرغ‌ها رو اضافه کنید وخوب با مایع محلوط کنید تا یکدست بشه. بعدروغن ،وانیل ، آرد، بکینگ‌پودر، جوش‌شیرین و نمک رو به ترتیب اضافه کنید. چقدر تعداد هم‌زدنی‌ها زیاد شد! ولی خسته نشید و چای دم‌کشیده توی شیر رو، الان که حسابی بوی خوبیم میده، به مخلوط اضافه کنید و بازم هم بزنید تا خمیر یکنواخت و یکدست بشه.

4- خمیر رو داخل قالب کیکی که آماده‌ش کردید بریزید و به مدت 30-40 دقیقه (برای کاپ کیک 22-28 دقیقه)در فر قرار بدیدو بعد کرم کره ای رو که دستورش رو در ادامه می گیم بعد از خنک شدن کیک روی کیک بریزید.

 

دستور تهیه کرم کره‌ای عسل

1- کره و عسل رو اونقدر هم بزنید تا یکدست و نرم بشن.

2- خاک قند و نمک رو اضافه کنید و مخلوط کردن رو ادامه بدین تا این کرم یکنواخت بشه. اگه کرم کره‌ای‌تون هنوز آبکی هست و به غلظت لازم نرسیده خاک قند بیشتری اضافه کنید و بعد بهش کمی شیر اضافه کنید . می‌تونید مثه یه شیرینی‌پز حرفه‌ای اون رو بچشید و اگه خیلی شیرین شده بهش کمی نمک اضافه کنید تا شیرینیش به اندازه دلخواه‌تون برسه.

3- کرم کره‌ای عسل رو روی کیک خنک‌ شده بریزید و پهن کنید. با کمی خلاقیت و سلیقه تزئینش کنید .بله! وقت وقته سرو کردن این کیک خوشمزه‌ ست که با چای نامبروان احمد ترکیب شده. نوش جونتون!

نظر سنجی
چای احمد