برای دم کردن یک چای بی نظیر، مثل انجام امور زندگی باید دقت و اشتیاق کافی داشته باشیم تا از نوشیدن چای نهایت لذت را ببریم

1- بهتر است از قوری چینی یا پیرکس برای دم کردن چای استفاده کنید.
سعی کنید از ظروف مسی یا برنجی استفاده نکنید. این ظروف اگرچه در قدیم استفاده می شده اند، اما می تواند مزه، طعم و حتی عطر چای را عوض کنند،

2- قبل از ریختن چای در قوری ،قوری را کمی با آب جوش، گرم کنید تا جداره و محفظه آن کمی گرم شود و چای بهتر و زودتر دم آید.

3- اگر می خواهید از خود یا مهمانتان بهتر پذیرایی کنید، یادتان باشد از آب تازه و سرد استفاده کنیدآبی که یکبار جوشیده باشد اکسیژن خود را ازدست داده و برای دم کردن مجدد چای مناسب نیست.توصیه می شود از آب معدنی یا آب تصقیه شده استفاده کنید.املاح آب بر طعم و عطر چای شما تاثیر مستقیم می گذارد. احتمالا پیش آمده که بر سطح چای درون استکان یا فنجان خود لکه هایی مثل اثرات چربی ببینید. این لکه ها گاهی نشان دهنده آن است که از آب گرم برای زود جوش آمدن استفاده شده که می تواند باعث کاهش کیفیت طعم وعطر چای نیز شود.

4- برای دم کردن چای سیاه بگذارید آب کاملا جوش آید سپس آن را روی چای ریخته و دقایقی برای دم کشیدن صبر کنید. برعکس، برای دم کردن چای سبز، آب به هیچ وجه نباید بجوشد و حرارتی در حد 80 درجه هم برای آن کافی است. آب را روی چای سبز درون فنجان یا قوری چینی یا شیشه ای بریزید و ، بهتراست تفاله چای را از قوری یا فنجان خارج کنید و یا از صافی استفاده کنید.

5- هرنوع چای زمان دم کشیدن خاص خود را دارد. حتما توضیحات روی بسته بندی چای و مدت زمان مناسب دم کشیدن چای را مطالعه کنید . به اندازه مصرف یک وعده چای دم کنید و نهایتا بعد از نیم ساعت چای را مصرف کنید.

6- حتما چای سیاه و سبز را در ظروف دربسته و به دور از مواد بودار مثل ادویجات نگهداری کنید. بوی مواد تند به ویژه ادویجات بسرعت به چای خشک سرایت می کند . نگهداری چای در کنار سماور توصیه نمی شود.

7- چای را در فنجان مورد علاقه خود بریزید .صرف یک برش کیک اسفنجی یا شیرینی کشمشی در کنار چای لذت نوشیدن چای را دوچندان می کند.

نظر سنجی
چای احمد