تاریخچه نقاشی های محصولات چای احمد

“چای احمد” مفتخراست با طراحی بسته‌بندی نفیس و جذاب خود متناسب با سلیقه مصرف کنندگان محصولات خود ،یک چای باکیفیت وخاص با داستان ویژه‌ی خود به دست مشتریان برساند. در طراحی بسته‌بندی چای‌های عمومی از تصاویر نقاشی‌های کلاسیک اروپا استفاده شده است تا بسته‌ی محصول راوی اصالت برند و طعم اصیل چای باشد. با توجه به گسترش یافتن فرهنگ نوشیدن چای در جهان توسط انگلیسی‌ها و هم‌چنین نوآوری‌های آنان برای افزایش کیفیت تولید چای، بسیاری از نقاشی‌های استفاده‌شده در بسته‌بندی‌های این چای از نقاشان کلاسیک بریتانیا از جمله تامس پیکن، ویلیام لیونل وایلی، جیمز بیکر و … وام گرفته شده است. امتیاز استفاده از نقاشی‌های کلاسیک به‌کار رفته در بسته‌بندی‌های چای احمد در تمام دنیا طبق تفاهم ‌نامه‌ای با شرکت “بریج ایمیج” (BridgeImage) در اختیار ” شرکت چای احمد” قرار دارد.

در طراحی بسته‌بندی‌های چای احمد، اصالت برند، حس شادابی ،سرزندگی و هم‌چنین آرامش حاصل از نوشیدن یک فنجان چای با کیفیت و اعلا به‌عنوان زیربنای فکری در نظر گرفته شده است. چای احمد نخستین برند جهانی است که موفق شده با بهره‌گیری از نقاشی‌های کلاسیک نزدیک به شخصیت کلاسیک و سنتی هویت برند چای احمد، خود را متمایز نماید. موزه‌ی “چای احمد”واقع در دفتر مرکزی چای احمد کشور انگلیس از مکان‌های توریستی است که در آن بخشی از تاریخچه تولید و نوشیدن چای در جهان و هم‌چنین بسته‌بندی‌های نفیس چای احمد در معرض دید عموم بازدید‌کنندگان قرار گرفته است. بخشی از تصویر نقاشی محصولات به شما معرفی می شود.

چای ارل‌گری

اثر نقاشی که روی بسته بندی محصول چای ارل گری می بینید تصویر “ساختمان مجلس انگلستان یا New Houses of Parliament که در سال 1852 توسط نقاشی بنام تامس پیکن (Thomas Picken) خلق شده است. توماس پیکن (1838 – 1870) طراح و لیتوگرافر انگلیسی ساکن لندن بود که بعدها به استرالیا مهاجرت کرد و تا پایان عمر در آن کشور زندگی میکرد. پدر توماس نویسنده و برادر بزرگترش- اندرو پیکن- طراح و لیتوگرافر مشهوری بود. این تابلو که بیشتر نگاهی گرافیکی و چاپی به نقاشی دارد، ساختمان مجلس انگلستان در لندن را از زاویه و دید پل وست‌مینستر نشان می‌دهد.

چای سیلان مخصوص

اثر نقاشی که روی بسته بندی محصول چای سیلان مخصوص می بینید تصویر نقاشی رژه گارد سواره یا HORSE GUARD PARADE که در سال 1760 توسط جان چپمن (John Chapman) خلق شده است. آثار جان چپمن نقاش و حکاک انگلیسی (1792-1823) بین سال‌های 1772 تا 1778 در گالری سلطنتی به نمایش گذاشته شد. او یکی از فعال‌ترین هنرمندان در حکاکی چهره اشراف در انگلستان بوده است.

چای هل

در نقاشی بسته چای هل از نقاشی “منظره قلعه و باغ وینزور از سمت شرق” (Eastern view of the Castle and Garden, Windsor Castle ) اثر جیمز بیکر پاین (James Baker Pyne) استفاده شده است. جیمز بیکر (1800-1870) یکی از نقاشان منظره‌نگار بود که در بریستول انگلیس متولد شد. در دوره خود قائم‌مقام انجمن هنرمندان انگلستان را بر عهده داشت.
در این اثر قلعه وینزور در برک‌شایر را به تصویر کشیده است. این قلعه در قرن 11 میلادی توسط ویلیام فاتح ساخته شد. مساحت قلعه ۴۵٬۰۰۰ متر‌مربع است. قلعه وینزور بزرگ‌ترین قلعه دنیا محسوب می‌شود. این قلعه به‌همراه کاخ هولی‌روود و کاخ باکینگهام، محل اقامت ملکه الیزابت دوم و خانواده سلطنتی بریتانیا است. هم‌چنین، این قلعه محل دفن تعدادی از پادشاهان بریتانیا از جمله جورج پنجم و ادوارد هشتم و اعضای خانواده سلطنتی نیز هست.

چای معطر مخصوص

بر روی بسته چای معطر مخصوص همانند نقاشی روی بسته‌بندی چای ارل‌گری از نقاشی توماس پیکن (Thomas Picken) با عنوان گارد سواره در وایت‌هال (Horse Guard Whitehall) استفاده شده است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد توماس پیکن (1838 – 1870) طراح و لیتوگرافر انگلیسی ساکن لندن بود که بعدها به استرالیا مهاجرت کرد و تا پایان عمر در آن کشور زندگی می‌کرد. پدر توماس نویسنده و برادر بزرگترش- اندرو پیکن- طراح و لیتوگرافر مشهوری بود.

وایت‌هال یکی از خیابان‌های شهر لندن در انگلیس است که طول این خیابان واقع‌شده در وست‌مینستر 6/0 کیلومتر است. این بنا که به “گارد سواره” معروف است در سال ۱۷۵۳ ساخته‌شده و مرکز فرماندهی کل ارتش بریتانیا بوده است. از این ساختمان هم‌اکنون به‌عنوان موزه “سوار نظام” بهره‌برداری می‌شود.

نظر سنجی
چای احمد