کیک ارل‌گری با لیمو و بلک بری

تا بحال ترکیب هیجان‌انگیزی از چای با مواد کیک تجربه کردید؟ اگر این ترکیب بااستفاده از چای تی بگ خوش طعم احمد باشه چه طور؟
وقتشه که آستین‌ها رو بالا بزنید و با پخت این کیک بلک‌بری خوشمزه که با چای ارل‌گری احمد و لیموی تازه طعم‌دار شده، حسابی لذت ببرید … چطوره که با یک برش وسوسه‌انگیز از این کیک خوش‌طعم، یه حس و حال خوب تو خونه‌ها‌مون جاری کنیم …

کیک ارل‌گری با لیمو و بلک بری

کیک ارل‌گری با لیمو و بلک بری

دشواری

متوسط

زمان تهیه

۱ ساعت

ترکیب

ارل گری

ویژگی‌های چای به‌کار رفته در ترکیب این کیک:

چای ارل‌گری اونم از نوع چای تی بگ

چای ارل‌گری احمد یه چای ویژه با ترکیبی ماهرانه و جسورانه‌ست که برای افراد عاشق چای، کلی حرف برای گفتن داره! این چای در حین عطر آرام‌بخشی که داره ، یکی از محصولات پرطرفدار چای‌احمد هم محسوب میشه، ترکیب این چای، موفق به دریافت جایزه بین الماللی”طعم برتر” هم شده و دیگه چی از این بهتر! پس آماده باشید که این چای خوش عطر و منحصر بفرد رو بیشتر کشف کنیم.

مواد لازم

برای تهیه کیک
6 عدد تخم مرغ بزرگ
300 گرم شکر کاستور
(کاستور، شکری با دانه‌های ریزتر از شکر سفیده، می‌تونید شکر سفید رو تو مخلوط‌کن به شکر کاستور تبدیل کنید، اگه براتون سواله که این شکر همون خاک قند یا پودر شکره باید بگیم دونه‌هاش کمی درشتره)
1 غلاف (چوبه) وانیل یا یک چهارم قاشق چایخوری پودر وانیل شکری
200 گرم خامه ترش
300 گرم آرد ساده
1 قاشق چای‌خوری بیکینگ‌پودر
100 گرم کره ذوب‌شده ولرم
130 گرم آب لیمو تازه
پوست لیمو رنده شده 4عدد(رنده پوست نازک بیرونی لیمو مورد نیازه که می‌تونید با پوست‌کن از قسمت پوست تلخ سفیدش جداش کنید)
150 گرم بلک‌بری (شاتوت یا تمشک)

مواد لازم (برای تهیه شربت)
250 میلی‌لیتر آب
2 عدد چای تی بگ ارل گری احمد
250 گرم شکر سفید

برای تهیه کرم کره‌ای لیمو
125 گرم کره – دمای اتاق
250 گرم پودر قند
آب یک عدد لیموی تازه
کمی شیر

برای تزئین
مقداری بلک‌بری یا شاتوت
برش لیمو تازه

دستور پخت و آماده‌سازی کیک:

  1. برای پخت این کیک خوش مزه باید خمیر کیک،شربت و کرم کره ای رو بصورت جداگانه آماده کنید. اگه تو ذهن‌تون سواله که وای چه دستور پخت سختی، لازمه یه یادآوری برای خودتون بکنید که همیشه موفقیت‌هایی که با تلاش بیش‌تری به دست میاد لذت‌بخش‌تر و موندگارترند. فر رو با درجه حرارت 160 درجه سانتی‌گراد / 325 درجه فارنهایت گرم کنید و دو قالب پخت گرد با قطر20 سانتی‌متر رو آماده کنید.
  2. تخم‌مرغ، شکر و وانیل رو توی مخلوط‌کن حسابی میکس کنید تا وقتی‌که به یه قوام غلیظ برسه و توی این حالت رنگش کمرنگ‌تر میشه. دور تند مخلوط‌کن رو کم کنید و خامه ترش، آرد، بکینگ‌پودر، کره ذوب‌شده‌، آب لیمو و پوست لیمو رنده شده رو اضافه کنید و اونقدری این مواد رو هم بزنیدتا یه مخلوط یکدست بدست بیاد.
  3. نصف مخلوط خمیر رو در هر قالب بریزید .قبلش حتما کف قالب رو با کره آب شده و آرد بپوشونید تا کیک به قالب نچسبه. روی هر دو قالب رو با بلک بری یا شاتوت یا تمشک کامل بپوشونید، چه لحظه هیجان‌انگیز و زیبایی چون قراره این دو قالب کیک خوشمزه برای پخت 40 دقیقه برن داخل فر! یک نکته ریز و یه فوت کوزه‌گری اینه که درسته درجه حرارت فرهای مختلف یکسان تنظیم می‌شه ولی توان فرها متفاوته، منظور از 40 دقیقه اینه که این خمیر به طور کامل پخته بشه.
  4. برای شربت کیک، آب، شکر و چای تی بگ ارل گری احمد رو توی قابلمه بریزید و اونقدر حرارت بدید تا شکر حل بشه (مطمئنیم که تگ کاغذی چای تی بگ رو جدا کردید! بله کار درست همینه!).
  5. برای کرم کره‌ای، کره رو به آرامی با پشت قاشق نرم کنید، بهش یه قاشق غذاخوری پودر قند رو اضافه کنید و در آخر آب لیمو را اضافه کنید. کرم کره باید نرم و قابل‌پخش باشه؛ اگه قوام بیش از حد داشته باشه، مقدار کمی شیر بهش اضافه کنید و اگه خیلی شل شده باشه باید پودر قند بیشتری بهش اضافه کنید.
  6. کیک‌های پخته شده اسفنجی رو برای خنک‌شدن کنار بذارید ولی تا وقتی کیک ها گرم هستند با یه جسم نوک‌تیز مثه سیخ چوبی روی کیک‌ها رو به آرومی سوراخ کنید ، بعد شربت خوش‌طعم رو داخل سوراخ ها وهمه‌ی سطح هر دو کیک بریزید، بعد از خنک شدن کیک ها ، روی یکی از کیک ها کرم کره‌ای رو پهن کنیدو بعد کیک بدون کرم رو و روی اون یکی قرار بدید. حالا می‌تونید با تزیین لایه به لایه کیک با پودر قند و اسلایس‌های لیمو، به هیجان‌انگیزترین کیکی که پختین لبخند بزنید و نوش جان کنید.
نظر سنجی
چای احمد