چای ها و دمنوش ها نوشیدنی های خوش طعمی هستند که ریشه در فرهنگ و تاریخ ما دارد. در حقیقت میتوان گفت که چای بعد از آب بیشترین مصرف کننده را در دنیا دارد. با وجود اینکه کشف چای بسیار اتفاقی بود، معروفیت آن از محل کشت آن چین تا سراسر اروپای غربی و قاره امریکا کشیده شده است. در طول تاریخ، همیشه تعریف های زیادی از چای میشده است، اینکه چای به عملکرد کبد کمک میکند، آلودگی ها را از بدن پاک میکند، بدن را خالص میکند و تعادل ذهنی ایجاد میکند.

در طول دهه های قبل، دانشمندان نگاه جزئی تری به چای انداخته اند و فواید بالقوه آن را دقیق تر بررسی کرده اند، و دریافتند که تمام قصه ها و افسانه هایی که از چای وجود دارد، همه حقیقت دارند. این مقاله توسط محقق و مترجم مجله جوان کاپ خانم بهنوش نامدار زاده گردآوری شده که می توانید در ادامه مطالعه کنید.

چای ها و درس خواندن

چای حاوی مقدار کمی کافئین نسبت به قهوه است، و اگر نوشیدنی با کافئین کمتر را ترجیح میدهید، میتوانید آنرا امتحان کنید. چای می تواند سطح انرژی تان را بالا ببرد و شما را هشیار نگاه دارد. وقتی که مشغول درس خواندن هستید، و یا وقتی که می خواهید آخرین تمرین خود را حل کنید، شاید برایتان پیش آمده باشد که حوصله اش را ندارید و نسبت به تمام شدن کارتان بی میل می شوید.

در این حال نوشیدن چای به شما کمک بسیاری می کند تا تمرکزتان را افزایش دهید و ترغیب شوید کارتان را تا آخر و بدون وقفه انجام دهید. مثلا چای سبز، چای سیاه و چای پونه بسیار به شما کمک می کند تا علاوه براینکه تمرکز خود را بدست آورید، به ایمنی بدن تان نیز کمک کنید. همچنین طبق تحقیقاتی که صورت گرفته، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که چای می تواند از مغز شما حفاظت کند.

چای در بدن چطور عمل میکند؟

چای حاوی فلانوئیدهایی است که ترکیبات طبیعی هستند که باور بر این است که ویژگی های آنتی اکسیدانی دارند. آنتی اکسیدان ها برای خنثی سازی رادیکال های آزاد بدن استفاده می شوند. در تحقیقی که اخیرا انجام شده، پتانسیل های سلامتی چای را از طریق مطالعه روی مدل های انسانی و جانوری کشف کرده اند.در بخش بیشتر این پژوهش از چای سیاه و چای سبز بهره گرفته شده است، چرا که هر دوی این چای ها از یک گیاه گرفته می شوند و نتایج مشابهی دارند. این تحقیق نشان داد که فلانوئیدهای موجود در چای ممکن است نقش های مختلفی را در زمینه های گوناگون سلامتی ایفا کند و ممکن است از طریق مکانیسم های متعدد هنوز نیز در حال بررسی باشند. یافته های اخیر حاکی از آن بود که :

در بخش بیشتر این پژوهش از چای سیاه و چای سبز بهره گرفته شده است، چرا که هر دوی این چای ها از یک گیاه گرفته می شوند و نتایج مشابهی دارند. این تحقیق نشان داد که فلانوئیدهای موجود در چای ممکن است نقش های مختلفی را در زمینه های گوناگون سلامتی ایفا کند و ممکن است از طریق مکانیسم های متعدد هنوز نیز در حال بررسی باشند. یافته های اخیر حاکی از آن بود که :

  1. خواص آنتی اکسیدانی فلانوئیدهای چای خطر بیماری های قلبی و عروقی را کاهش میدهند، همچنین سکته و حمله های قلبی را تا حد زیادی کاهش داده، و همچنین ممکن است تاثیر مطلوبی روی رگ های خونی نیز بگذارد.
  2. فلانوئیدهای موجود در چای همچنین ریسک ابتلا به سرطان های مشخصی را کاهش می دهند. چای سیاه و سبز روند مرگ سلولی را افزایش داده و این امر موجب کاهش رشد سلول های غیرعادی و سرطانی در بدن میشود.
  3. نوشیدن چای همچنین تاثیر زیادی در سلامت دهان و استخوان ها دارد.
  4. ترکیبات موجود در چای علاوه بر دارا بودن فلانوئید از سیستم ایمنی بدن انسان نیز پشتیانی می کند.

مطالعات نشان از این دارد که افرادی که بطور مداوم در طول روز سه تا چند فنجان چای در طول روز بنوشند، خطر بیماری ها و سکته قلبی کاهش می یابد.

منبع: وبسایت: Javan cup

نظر سنجی
چای احمد