پیشینه ما

یک کسب و کار خانوادگی

Ahmad Tea continues to grow as a family busines

در دهه ی 70میلادی در شهر همپشایر واقع در جنوب شرقی انگلستان یک بازرگان جوان ایرانی، رویای تولید یک چای نفیس و با کیفیت را مصرانه دنبال می‌کرد . هدف او این بود که بتواند یک چای مرغوب و متمایز تولید کند که همه مردم جهان بتوانند از آن استفاده کنند.

او و برادرانش با تکیه بر تجارب و مهارت پدرشان که از سال‌ها پیش در صنعت چای فعال بود و با عشقی که به چای و صنعت چای داشتند، مأموریت یافتند که بهترین مزارع چای جهان را شناسایی و همکاری خود با آنها را آغاز کنند. آن‌ها با صاحبان مزارع معتبر چای قراردادهای همکاری بلند مدت بستند تا مشارکت‌های قابل اعتماد و طولانی‌مدتی را ایجاد کنند و در طی سال‌های بعد امکان تولید و بسته بندی بهترین چای‌های جهان را مهیا کنند.

امروزه چای احمد روزانه یش از 30 میلیون فنجان چای برای دوست‌داران چای در بیش از 80 کشور جهان تولید و به ارمغان می‌آورد. مردم ساکن در بزرگترین مراکز شهری جهان تا کوچک‌ترین روستاهای دورافتاده، همه می‌توانند از یک فنجان چای نفیس احمد لذت ببرند.

1979

1979

در سال 1979 بنیانگذار شرکت، آقای رحیم افشار تصمیم گرفت با بهره گیری از سوابق و دانش خانوادگی خود در حوزه بسته‌بندی ، ترکیب و تولید چای، وارد تجارت چای شود.

1986

1986

در سال 1986 شرکت چای احمد توسط آقای رحیم افشار و برادرانشان تأسیس شد و برگرفته از نام پدرشان آقای احمد افشار بنام”چای احمد” نامگذاری شد. چای احمد در ابتدا به‌عنوان یک شرکت وارداتی فعالیت می‌کرد و محل آن یک دفتر کوچک در طبقه بالای فروشگاه‌ خانوادگی ” چای کبیر” در جاده لندن ساوتهمپتون واقع شده بود.

1987

1987

در سال 1987 اولین ترکیب چای دمی احمد تولید شد و با هدف چای بعنوان هدیه ای لوکس در بسته‌بندی خاص و منحصربفرد ،به مغازه های خرده‌فروش محلی در جنوب کشور انگلیس و شهرلندن، به فروش رسید.

1989

1989

در سال 1989 فروش چای احمد به طرز چشم‌گیری افزایش یافت و محل شرکت چای احمد به مکانی بزرگ‌تر در شاندلر فورد Chandler’s Fordهمپشایر نقل مکان کرد. این شرکت اولین مشارکت بزرگ خود را با بخش خرده‌فروشی از طریق تامین کالا در زنجیره بخش اسپانیا El Corte Ingles آغاز کرد.

1992

1992

در سال 1992 چای احمد برای توسعه و رشد بیش‌تر در خارج از کشور، وارد بازارکشور روسیه شد. توسعه چای احمد در بازار روسیه، با برنامه‌ریزی برای ورود به بازار چای کشورهای اوکراین و قزاقستان آغاز شده بود.

1996

1996

در سال 1996 افزایش تقاضا برای چای در بازارهای چای احمد، منجر به افتتاح دفاتر جدیدی در شهر کلمبو در کشور سریلانکا شد. تیم حرفه‌ای چای احمد در سریلانکا همواره کنترل کیفیت کلیه کارخانه‌های بسته‌بندی چای احمد را در سراسر دنیا، پشتیبانی می‌کند.

1998

1998

در سال 1998 تجارت چای احمد مورد استقبال بازار چای در اروپای شرقی، قرار گرفت.چای احمد اولین کارخانه تولید خارج از کشورانگلیس را در شهرخارکیف کشور اوکراین که دومین شهر بزرگ اوکراین است احداث نمود.

1999

1999

در سال 1999 چای احمد دامنه فعالیت های خود را با عرضه محصولات چای سبز و هم‌چنین چای‌ سرد Ice Tea ، گسترش داد و عرضه این محصولات را به بازار آغاز نمود.

2000

2000

با تغییر هزاره به سال 2000، چای احمد به یکی از محبوب‌ترین برندهای چای در کشورهای روسیه، اوکراین و منطقه خاورمیانه تبدیل شد. این امر با کنترل و نظارت کیفیت از سوی تیم چشایی چای احمد به سرپرستی ویلیام منینگ میسر شد و تاکنون نیز ادامه دارد.

2003

2003

سال 2003 نقطه عطفی در تاریخ چای احمد محسوب می‌شود چرا که در این سال چای احمد پرطرفدارترین چای در بازار چای هدیه در کشورانگلستان شناخته شد و در 68 کشور در سراسر جهان به صورت فعال حضور پیدا کرد.

2008

2008

در سال 2008 با رشد تقاضا برای چای سبز در سراسر جهان، تولید چای سبز احمد به کارخانه جدیدی در چین منتقل شد. این کارخانه سومین کارخانه بزرگ این شرکت در دنیا محسوب می‌شود.دراین سال کارخانه چای احمد ایران نیز فعالیت تولید و بسته بندی خود را آغاز کرد.

2010

2010

در سال 2010 چای احمد دفتر جدید خود در شاندلر فورد Chandler’s Fordهمپشایر افتتاح نمود. این دفتر دارای یک اتاق چشایی چای تخصصی و یک موزه چای می باشد.

2012

2012

در سال 2012 کارخانه تولیدو صادرات چای احمد در کشورامارات متحده عربی افتتاح گردید؛ این کارخانه به عنوان یکی از مراکز فعالیت‌های منطبق با رویکرد زیست‌محیطی پایدار چای احمد ،شناخته می‌شود.

2012

2012

در سال 2012، چای احمد فعالیت‌های مربوط به مسئولیت اجتماعی خود را نیز افزایش می‌دهد.

2019

2019

سال 2019، سال درخشان و پرباری برای چای احمد محسوب می‌شود چراکه در این سال، چای احمد تعداد زیادی از جوایز جهانی رقابت طعم برتر “Great Taste” را دریافت می‌کند و تعداد جوایز این شرکت را از زمان ورود به این رقابت‌ها در سال 2015 به مجموع 22 جایزه “طعم برتر ” می‌رساند. دریافت این جوایز نشان دهنده عملکرد بسیار قدرتمند چای احمد در طول مدت زمان فعالیتش می باشد.

2020

2020

چای احمد به لطف دیدگاه تجارت حرفه ای و پویا آقای رحیم افشار (مدیرعامل )و برادرانشان آقایان کریم و ابراهیم افشار، هم‌چنان به عنوان یک تجارت خانوادگی موفق ،به رشد خود ادامه می‌دهد. نوآوری در ترکیبات چای و گسترش تولید تنوع محصولات، همراه با تعهد به حفظ بالاترین نوع استانداردهای کیفی، از دلایل موفقیت و تداوم فروش محصولات چای احمد در بیش از 80 کشور در سراسر جهان است.

نظر سنجی
چای احمد