چگونه چای سبز به چربی سوزی به طور طبیعی کمک می کند؟

چای سبز شامل ترکیباتی است که به شما کمک می کند وزن کم کنید.

چای سبز بسیار بیشتر از یک آب داغ طعم دار است. ترکیبات بیواکتیو برگ های چای در آب حل می شوند و وارد ترکیب نهایی می شوند. وقتی فنجانی چای با کیفیت می نوشید، در حقیقت مقدار زیادی ترکیبات مفید با تاثیرات بیولوژیکی بالقوه دریافت می کنید. مشهورترین این ترکیبات کافئین است. یک فنجان چای سبز حاوی کافئین بسیار کمتری (24 تا 40 میلی گرم) نسبت به یک فنجان قهوه (100 تا 200 میلی گرم) است اما با این حال برای یک تاثیر ملایم کافی است.
کافئین محرک شناخته شده ای است که در مطالعات متعددی نشان داده شده است که به چربی سوزی کمک می کند و عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد. اما جایی که چای سبز واقعا می درخشد محدوده بزرگ آنتی اکسیدان ها است… شامل آنتی اکسیدان های پر قدرتی به نام کاتچین است. مهم ترین آنها EGCG (اپی گالو کاتچین گالات)، ترکیبی است که می تواند سرعت متابولیسم را افزایش دهد. به خاطر داشته باشید که می توان هم با نوشیدن چای سبز به عنوان یک نوشیدنی و هم مصرف عصاره چای سبز به عنوان مکمل به این خواص دست پیدا کرد.
نتیجه: چای سبز حاوی ترکیبات بیواکتیو مانند کافئین و EGCG است که می تواند تاثیر قدرتمندی بر متابولیسم داشته باشد.
چای سبز-green tea

چای سبز به بسیج چربی از سلول های چربی کمک می کند.

برای چربی سوزی، ابتدا چربی باید از سلول چربی بسیج و واررد جریان خون شود. ترکیبات فعال در چای سبز می توانند با افزایش تاثیر برخی از هورمون های چربی سوزی به این فرایند کمک کنند. آنتی اکسیدان اصلی در چای (EGCG)، می تواند به جلوگیری از آنزیمی که هورمون نورپینفرین را تجزیه می کند کمک کند. وقتی از این آنزیم جوگیری شود، مقدار نورپینفرین افزایش می یابد. این هورمون توسط سیستم عصبی به عنوان پیامی به سلول های چربی مورد استفاده قرار می گیرد و به آنها اطلاع می دهد که چربی را بسیج کنند. بنابراین، نورپینفرین بیشتر منجر به پیام ارسالی قدرتمندتری به سلول های چربی می شود و چربی بیشتری را از آنها بسیج می کند.
کافئین و EGCG (هر دو به طور طبیعی در چای سبز یافت می شوند) در حقیقت می توانند تاثیری هم افزا داشته باشند زیرا کافئین مرحله دیگری در همان مسیر را افزایش می دهد. نتیجه نهایی این است که سلول های چربی، چربی بیشتری را بسیج می کنند که وارد جریان خون می شود و برای مصرف به عنوان انرژی در دسترس سلول هایی که به آن نیاز دارند، مانند سلول های ماهیچه ای قرار می گیرد.
نتیجه: ترکیبات موجود در چای سبز سطح هورمون هایی را افزایش می دهند که به سلول های چربی اطلاع می دهند که چربی را بسیج کنند. این امر چربی را وارد جریان خون می کند و آن را به عنوان انرژی در دسترس قرار می دهد.

چای سبز چربی سوزی را به خصوص در طول ورزش افزایش می دهد.

اگر به برچسب اکثر مکمل های چربی سوز و کاهش وزن تجاری نگاه کنید، احتمال زیادی دارد که یک نوع چای را به عنوان ترکیبات در آن ببینید. این امر به این علت است که به دفعات نشان داده شده است که چای سبز چربی سوزی را به خصوص در طول ورزش افزایش می دهد. در یک مطالعه مردهایی که عصاره چای سبز را مصرف و ورزش کردند 17% چربی بیشتری نسبت به کسانی که این مکمل را دریافت نکردند سوزاندند. این مطالعه نشان می دهد که چای سبز می تواند تاثیرات چربی سوزی ورزش را افزایش دهد. مطالعه دیگری که به مدت 8 هفته ادامه داشت نشان داد که چای سبز چربی سوزی را هم در طول ورزش و هم در طول استراحت افزایش می دهد.
مطالعات متعددی وجود دارد که با این مطلب موافق هستند. چای سبز چربی سوزی را به طور انتخابی افزایش می دهد که می تواند منجر به کاهش وزن بدن در دراز مدت شود.
نتیجه: تعدادی از مطالعات نشان دادند که عصاره چای سبز می تواند چربی سوزی را افزایش دهد. تاثیر آن حتی در زمان ورزش بیشتر است.

چای سبز می تواند سرعت متابولیسم را افزایش دهد و باعث شود کالری بیشتری بسوزانید.

بدن انسان دائما در حال چربی سوزی است، سلول های ما میلیاردها عملکرد دارند که نیازمند انرژی هستند. مطالعات متعددی نشان داده اند که چای سبز می تواند ما را وادار به کالری سوزی بیشتری، حتی در زمان استراحت کند. در بیشتر مطالعات این مقدار بین 3 تا 4 درصد افزایش است گرچه برخی از مطالعات افزایشی به مقدار 8% نشان داده اند. برای فردی که هر روز 2000 کالری می سوزاند، 3 تا 4% برابر 60 تا 80 کالری بیشتر در روز است، مشابه چیزی که از یک رژیم با پروتئین بالا انتظار دارید.
گرچه دوره بیشتر تحقیقات بسیار کوتاه بود (1 تا 3 روز) مدارکی وجود دارد که تاثیر افزایش متابولیسم در بلند مدت باقی می ماند. در یک مطالعه روی 60 فرد چاق، گروهی که چای سبز مصرف می کردند 7.3 پوند (3.3 کیلوگرم) بیشتر وزن کم کردند و 183 کالری بیشتر در روز پس از سه ماه سوزاندند. اما به خاطر داشته باشید که تمام مطالعات به نتیجه افزایش متابولیسم توسط چای سبز دست نیافته اند. تاثیر آن ممکن است بسته به افراد متفاوت باشد.
نتیجه: برخی از مطالعات نشان دادند که چای سبز می تواند متابولیسم را افزایش دهد و به افراد کمک کند 3 تا 4% چربی بیشتری در هر روز بسوزانند.

چای سبز باعث می شود به طور خود به خود کالری کمتری مصرف کنید؟

یک راه که چای سبز می تواند از طریق آن به کاهش وزن کمک کند، کاهش اشتها است. این امر باعث می شود خود به خود و بدون هیچ تلاشی کالری کمتری جذب کنیم. مطالعات متعددی تاثیرات چای سبز بر اشتها را بررسی کردند اما اکثر آنها نتایج متضادی را نشان داده اند. به علاوه مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که چای سبز می تواند میزان چربی که از غذاها جذب می کنیم را کاهش دهد، اما در انسان ها تایید نشده است.
به طور کلی، به نظر می رسد اصولا چای سبز تاثیر خود را با افزایش کالری سوزی بگذارد… باعث می شود چربی بیشتری بسوزانیم، اما به نظر نمی رسد تاثیر قابل توجهی بر میزان غذایی که در طول روز می خوریم داشته باشد.
نتیجه: هیچ مدرکی وجود ندارد که تایید کند چای سبز باعث می شود افراد کالری کمتری مصرف کنند. برخی از مطالعات در حیوانات نشان می دهد که ممکن است جذب چربی را کاهش دهد اما این نتیجه در انسان ها تایید نشده است.

چای سبز به شما کمک می کند چربی خود، به خصوص چربی شکمی مضر را کاهش دهید

وقتی مساله کاهش وزن حقیقی است، تاثیرات چای سبز نسبتا معتدل است. گرچه مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می دهد افراد در حقیقت وزن کم می کنند، مطالعاتی وجود دارد که تاثیری نشان نمی دهند. دو بررسی مروری که آزمایش های کنترل شده بسیاری را بررسی کردند دریافتند که افراد به طور میانگین 3 پوند (1.3 تا 1.4 کلوگرم) وزن کم کردند. اما… مهم است که به خاطر داشته باشید تمام چربی ها مثل هم نیستند. ما چربی زیرپوستی را داریم که زیر پوست جمع می شود اما چربی احشایی را نیز داریم که چربی شکمی است که دور ارگان ها جمع می شود. این چربی احشایی است که مضر است. باعث التهاب و مقاومت به انسولین می شود که هر دو ارتباط قدرتمندی با تمام بیماری های جدی، از جمله دیابت نوع 2 و بیماری قلبی دارند.
مطالعات متعددی نشان داده اند که گرچه تاثیرات کاهش وزن معتدل است، درصد قابل توجهی از چربی کاهش یافته چربی شکمی مضر است. این مساله را می توان به عنوان کاهش ریسک بسیاری از بیماری های منجر به مرگ تعبیر کرد… که ممکن است منجر به زندگی طولانی تر و سالم تری شود.

گرچه چای سبز می تواند به طور متعادلی متابولیسم و چربی سوزی را افزایش دهد، تاثیرات وقتی به میزان وزن از دست رفته نگاه می کنیم متعادل است. اما طبق ضرب المثل قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود می تواند همراه با سایر استراتژی های کاهش وزن موثر دیگر مانند خوردن پروتئین بیشتر و کاهش کربوهیدرات نتیجه بهتری به دست بدهد.
البته… بیایید فراموش نکنیم که چای سبز خواصی بسیار بیشتر از کاهش وزن دارد. چای سبز به دلایل متعدد دیگری نیز بسیار سالم است.
منبع خبر : https://authoritynutrition.com/green-tea-and-weigh
  • 04 مهر 1397
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2020